Tip: Jak naplánovat a vybavit malý sklad
Co má většina kamenných obchodů, průmyslových odvětví a internetových obchodů společného? Všechny mají relativně malý sklad, alespoň ve srovnání se sklady 3PL a logistickými centry. Co tedy mohou udělat pro optimalizaci skladové kapacity a vytvoření efektivního toku materiálu ve svém omezeném prostoru? Odpovědi naleznete právě zde!
Čtyři kroky k efektivnímu skladu
Optimální fungování malého skladu vyžaduje čtyři věci:- Flexibilní regálový systém, který lze přizpůsobit podmínkám prostor.
- Ergonomické zvedací pomůcky a vozíky, které zaměstnancům ušetří zbytečné zvedání.
- Chytré uspořádání skladu/půdorysu, které zajistí dobrý průchod prostorem.
- Dobře vybavené balicí stanice, které zjednodušují balení.
Se všemi součástmi na svém místě mají zaměstnanci k dispozici jak dobré pracovní prostředí, tak možnost efektivně pracovat.
1. Přizpůsobte regálový systém místnosti
Flexibilní regálový systém je klíčem k maximálnímu využití úložného prostoru, zejména v malých prostorách. Vyberte si systém, který má sekce různých šířek, hloubek a výšek, abyste mohli přizpůsobit interiér skladu podmínkám v místnosti. Přidejte další police, abyste zvýšili počet metrů polic a používejte jasně označené skladovací boxy a vychystávací zásobníky pro drobné položky, abyste si usnadnili vychystávací práci.
Máte nedostatek volných skladových prostor? Začněte tím, že zkontrolujete, zda rozměry regálů odpovídají velikosti zboží nebo zda skladujete hodně volného prostoru. Pokud lze hloubku některých sekcí zmenšit, můžete uvolnit podlahovou plochu pro více regálů - a zvýšit jejich kapacitu. Dalším způsobem, jak získat více metrů polic na stávajícím prostoru, je plně využít výšku stropu. S vhodně upravenými skladovými regály se i malý sklad může zdát velký.
2. Zohledněte ergonomii při zvedání a přepravě
Zvedání a přenášení je v malých skladech součástí každodenního života, proto je důležité, aby tyto úkoly mohly být prováděny ergonomicky správným způsobem. A protože jsou k dispozici zvedací zařízení a přepravní vozíky prakticky pro každou zásilku bez ohledu na její velikost a hmotnost, existují také dobré možnosti, jak spojit efektivní manipulaci se zbožím s pracovním prostředím, které chrání zdraví a pohodu zaměstnanců.Pokud jde o zvedání a přemísťování těžkých věcí, dává se přednost ručním vysokozdvižným vozíkům, paletovým vozíkům a zakladačům. Stejně tak jsou k dispozici jak skladové vozíky, tak různé policové vozíky, vozíky na balíky, vychystávací vozíky, plošinové vozíky a rollkontejnery pro přepravu lehčího zboží. Všechny mají společné to, že šetří vaše záda, poskytují lepší pracovní výšku a umožňují převážet několik věcí najednou.
3. Naplánujte interiér tak, aby byl co nejlépe průchodný
Práce na skladu lze zhruba rozdělit do čtyř fází. První je příjem zboží, poté čeká skladování, třetí krok je vychystávání a nakonec balení a výdej. Každý nový krok znamená, že se zboží přesouvá mezi jednotlivými zónami skladu. A protože se v probíhajícím procesu přesouvá různé zboží v různých časech, je zapotřebí dobře promyšlený půdorys, aby se vytvořil dobrý tok zboží v prostorách. Vezměte v úvahu následující:- V malém skladu je vysoké riziko, že si lidé a vozíky budou navzájem překážet. Ujistěte se, že pracovní prostředí je bezpečné a že uličky jsou dostatečně široké, aby se v nich mohly potkat dva vozíky.
- Máte stejný prostor pro příjem a výdej? Vyhněte se úzkým místům tím, že budete mít speciální prostor, kam se dočasně umístí přijaté zboží. Odjíždějící kamion pak může couvat, jakmile přijíždějící kamion odjede.
- Umístěte zboží s vysokou frekvencí pohybu v blízkosti balení, abyste snížili počet převozů na dlouhé vzdálenosti.
- Uspořádejte balicí stanici tak, aby byl zajištěn dobrý tok, například tak, aby na jednom konci přicházely položky a na druhém konci vycházely hotové balíky.
4. Použijte balicí stoly pro rychlé balení
Dodávky ze skladu se u různých podniků liší. Může se jednat o cokoli od zásobování výrobního procesu surovinami nebo zásobování regálů obchodů až po zasílání zabaleného zboží zákazníkovi. V posledním případě lze mnohé udělat pro usnadnění samotné balicí práce. Nejlepší je, pokud mají zaměstnanci přístup k balicímu stolu, kde mají po ruce obalový materiál, řezací jednotky a pásky, stejně jako rollkontejnery a vozíky pro další plynulou manipulaci.Výběrem výškově nastavitelného balicího stolu může několik zaměstnanců sdílet pracovní místo a přizpůsobit si ho svým potřebám. Přidejte pracovní židli s nastavitelnou výškou sedáku, která usnadňuje změnu pracovní polohy a ergonomické protiúnavové rohože, které poskytují dobré pohodlí při dlouhých hodinách práce ve stoje. Výsledek: Výsledkem je kompletní balicí stanice s opravdu dobrým pracovním zázemím.
Zeptejte se nás na návrh interiéru malého skladu
Díky naší široké nabídce snadno najdete interiér skladu, který bude vyhovovat vaší firmě. Pokud potřebujete podporu, vždy se na nás můžete obrátit. Rádi vám pomůžeme!
Díky naší široké nabídce snadno najdete interiér skladu, který bude vyhovovat vaší firmě. Pokud potřebujete podporu, vždy se na nás můžete obrátit. Rádi vám pomůžeme!