Myslete na funkčnost, a pořiďte si dobře naplánovanou kancelář
Příjemné vstupní prostory a prostory pro zákazníky
Začneme-li u vchodu, jedná se především o místo setkávání. Zaměstnanci, zákazníci, dodavatelé, dodavatelé zboží - všichni jsou zde vítáni. Vzhledem k tomu, že se zde mluví a někdy může být trochu hlučno, místnosti pro práci, která vyžaduje ticho a soustředění, by měly být umístěny raději v určité vzdálenosti. Na druhou stranu lze konferenční místnost umístit v blízkosti vchodu, aby personál nebyl rušen návštěvníky, kteří se pohybují po areálu.
Jak tedy zařídit, aby vstup vypadal dobře? Dobrou péčí o návštěvníky! Nejlepší je mít recepci s obsluhou, která hosty přivítá a provede. Obsluhu nemáte? Umístěte cedule, aby návštěvníci, kteří vás navštíví poprvé, hned věděli, kde se mají zaregistrovat, a necítili se ztraceni.
Společenská setkání, schůzky a hry ve společenské místnosti
Vstup se promění ve společenskou místnost s příjemným posezením. Hosté a zaměstnanci pak mohou sdílet prostor ve jménu flexibility. Kromě posezení u kávy a společenského setkání je salonek vhodný i pro neformální schůzky s kolegy a zákazníky.
Pokud máte místo, můžete přidat hravý prvek, při kterém se vám společně rozproudí tep. Pohyb a občasné přemýšlení o něčem jiném přináší radost a energii a také pomáhá zvyšovat výkonnost. Kromě toho je chvíle uvolněné pospolitosti dobrou příležitostí pro budování týmu.
Konferenční místnosti pro velká setkání
Velká klasická konferenční místnost je ideální pro prezentace klientům a zasedání představenstva, ale je flexibilně uspořádaná pro maximální užitek: několik malých skládacích stolů namísto jednoho velkého umožňuje snadnou změnu uspořádání z tradičního zasedání na workshop nebo menší schůzku. Nástěnnou tabuli můžete doplnit mobilními tabulemi, například pro skupinovou práci. Pokud si vyberete stohovatelné židle, můžete snadno odložit ty, které se nepoužívají.
Malé zasedací místnosti pro menší setkání
Pracovní týden zahrnuje mnoho různých schůzek, od důvěrných rozhovorů až po brainstorming a krátké kontrolní schůzky - a mnoho z nich probíhá ve stejnou dobu. Proto je dobré mít několik malých zasedacích místností, nejlépe v sousedství pracovních míst, aby se minimalizoval "pohyb" po místnosti. Tyto místnosti jsou také vhodné pro individuální práci s vysokou mírou soustředění a pro účast na online schůzkách - tak, aby nerušily sousedy v kancelářském prostředí.
Hybridní a spolupracující prostředí
Kombinujete práci doma s prací v kanceláři? Pak je dobrou volbou kancelářské prostředí bez pevných míst, které nabízí velkou flexibilitu. Ráno si vyberete volný stůl, připojíte počítač a můžete začít pracovat. Otevřený půdorys je vhodný i pro stálá pracoviště, kde zaměstnanci pracují v těsné blízkosti. V obou případech můžete potřebovat odlehlé místo pro rychlou schůzku, kde se můžete rychle sejít, aniž byste rušili ostatní. Tiskárny a kávovary jsou umístěny centrálně - pro optimální tok a efektivitu.
Udělejte vstup trochu osobnější
Zamyslete se nad komfortem kancelářského prostředí. Rozdělte úložné prostory a paravány tak, abyste vytvořili osobní sféry, a použijte koberce a akustické panely, abyste vytvořili příjemné zvukové prostředí. Doplňte je malými tichými místnostmi nebo kabinami, které umožní nerušenou konverzaci. Využívejte co nejvíce denního světla, ale umístěte stoly a monitory tak, aby světlo přicházelo z kratší strany, aby nedocházelo k oslnění a odrazům.
Menší pracovní prostory pro lepší soustředění
Máte u vás v kanceláři oddělené místnosti? Zvažte, zda umožnit zaměstnancům, kteří potřebují soukromí - nebo pevný pracovní prostor - pracovat především tam. V závislosti na velikosti těchto místností zde může někdy pracovat více lidí - dejte si proto pozor, koho do dvojice obsadíte, aby všichni měli stejné možnosti soustředění.
Více využívaná flexibilní jídelna
Využíváte několikrát denně jídelnu, abyste si odpočinuli a načerpali nové síly? Je po zbytek času prázdná? Pak jste získali nevyužitý zdroj, který lze s několika doplňky - stoly, závěsy a paravány - dobře využít od rána do večera. Flexibilní místnost, kterou lze využít pro schůzky všeho druhu, pro chvíle soukromé práce, ale i pro jídlo a rozhovory.
Přemýšlejte o funkcích, pohybech a flexibilitě
Klíčovými slovy pro úspěšný design kanceláří jsou funkce, plynulost a flexibilita. Plánováním toho, co se bude dělat, jak se budou lidé v prostoru pohybovat a že některé oblasti lze využít k více než jedné věci, lze zlepšit každou kancelář. Rozdělení prostoru na zóny s různou úrovní zaměření - individuální práce, schůzky a odpočinek - je jednoduše nejlepší způsob, jak vytvořit prostor pro všechno a všechny v kanceláři.
Chcete pomoci s vytvořením dobře navržené kanceláře? Obraťte se na nás s pomocí při navrhování interiérů.