Recepce: jak zařídit místo, které uvidí ve vaší firmě jako první
Prvním, čím začněte, je recepční pult. Na trhu seženete mnoho typů pultů, nejčastěji ve tvaru písmene L nebo U. Co se týče výšky, zvažte, zda příliš vysoký pult nebude pro některé návštěvníky nepříjemný – kromě toho vytváří také zbytečnou bariéru. Recepční pulty se vyrábějí v různých barvách a designech. Můžete mít bílý nebo třeba kombinaci dřevěného dekoru s kovem. Myslete ale na to, že s pultem budete kombinovat další prvky recepce – například skříňky či kartotéky.
Lidé, kteří do vaší firmy přijdou poprvé, by se na recepci měli cítit dobře
Pokud to prostor dovolí, neměla by na recepci chybět křesla či pohovky pro čekající hosty, ať už půjde o obchodní partnery nebo třeba potenciální zaměstnance, kteří přišli na pohovor.
Čekání návštěvníkům ukrátí třeba denní tisk či různé magazíny – pokud možno dle segmentu firmy. Může jít například o časopisy zaměřené na business, gastronomii, kosmetiku, módu a podobně. Tisk přehledně roztřiďte do stojanu na prospekty a ten umístěte v blízkosti sedacího nábytku.
Nezapomínejte ani na doplňky a dekorace. Dobře budou působit například řezané květiny ve váze. Je ovšem potřeba sledovat jejich stav a čerstvost – povadlé květy naopak valný dojem neudělají. Méně starostí bude s pokojovými rostlinami. Recepce se ale často nacházejí v přízemí budov, kterému se příliš denního světla nedostává. Pokud se v tomto prostředí živým rostlinám nedaří, nebojte se pořídit rostliny umělé. Ty kvalitnější jsou díky detailnímu zpracování od živých rostlin k nerozeznání.
Můžete návštěvníkům svou firmu představit pomocí materiálů ve vitrínách
Do recepce také umístěte věšák na kabáty a bundy, který návštěvníci společnosti jistě ocení. Klasické stojanové věšáky nedokážou pojmout velké množství oblečení – to se na nich navíc může zmačkat. Přemýšlejte proto o tyči s ramínky.
Získala vaše firma nějaká ocenění nebo se třeba angažuje v neziskovém sektoru? Nebojte se tím pochlubit a do recepce umístěte nástěnku či vitrínu se zajímavými informacemi, případnými oceněními a fotografiemi či příklady produktů. Návštěvník se o firmě dozví nové informace a pročítáním materiálů si ukrátí dlouhou chvíli.
Zeptejte se sami sebe, jak byste se na recepci cítili
Recepce je vstupní bránou do vaší firmy a dojem z ní může být zásadní. Proto nepodceňte její zařizování a zkuste se vžít do příchozího – uvažujte o tom, co by na recepci ocenil. Jistě to bude třeba prostor na sezení či něco ke čtení.