Tipy! Chytré vybavení kanceláře
- Chceme zákazníky přimět k přemýšlení a také k tomu, aby viděli potřebu v budoucnosti, říká Therese. V chytře zařízené kanceláři může kus nábytku časem získat nové využití.
- Samozřejmě chceme prodávat, říká David, ale především vytvářet interiérová řešení, která zákazníkům pomohou co nejlépe využít jejich prostor.
Chytrý kancelářský nábytek v praxi
Výběrem kancelářského nábytku, který lze používat po dlouhou dobu, jste investovali do udržitelné kanceláře. Flexibilita a design, který vydrží dlouhou dobu, je ekonomicky i prakticky výhodný. Vyplatí se věnovat čas přemýšlení o tom, jaké kancelářské vybavení bude dlouhodobě fungovat nejlépe.
Nezapomeňte se dívat dopředu
Nekupujte stejný typ nábytku, který již máte, jen novější. Přemýšlejte jinak. Co potřebujete dnes - a co byste mohli potřebovat zítra? Pokud plánujete rozšíření, možná budete potřebovat do stejného prostoru umístit další pracovní stanice. Pak je dobré být flexibilní.
Tipy pro chytřeji zařízenou kancelář
- Zrušte obří stoly. Menší plochy psacích stolů mohou uvolnit místo pro jiné věci - např. pro příjemné posezení. Menší stoly také umožňují umístit do stejného prostoru více pracovních míst.
- Využívejte více konferenční stůl. Nedovolte, aby velikost konferenčního stolu určoval počet zaměstnanců. Stůl vybírejte podle počtu osob, které se obvykle účastní schůzek. Konferenční stůl lze navíc využívat nejen pro schůzky: například jako obědový stůl a/nebo jako další pracovní místo.
- V několika místnostech mějte stejné židle. Pokud zvolíte stejný typ židle jak pro jídelnu, tak pro konferenční místnost (a třeba i jako židli pro návštěvy zaměstnanců), budete mít při vybavení velké schůzky se zákazníky jednotnou sestavu. Praktické a stylové.
- Rozdělte místnost pomocí úložného nábytku. Úložné skříně jsou ideálním rozdělovačem místností. Pokud mají posuvné dveře, lze je otevřít i při omezeném prostoru, zatímco pořadače a stohy papírů zůstanou skryty. Pokud zvolíte úložné skříně jako součást řady, můžete kombinovat skříně a police různých výšek a přesto vytvořit v kanceláři jednotný styl.
- Vytvořte si prostor pro neformální schůzky. Chytrým vybavením můžete umístit samostatná křesla přímo mezi stoly. Ideální pro neformální schůzky a příjemné přestávky na kávu.
- Zvolte jednotné barevné schéma. Pokud je to možné - omezte se na jeden typ dřeva a jednu barvu. Vypadá to dobře dnes i prakticky v den, kdy budete v budoucnu potřebovat přestavět a přemístit kus nábytku z jedné místnosti do druhé.
- Investujte do dobrých kancelářských židlí. Existuje jeden kus nábytku, u kterého byste nikdy neměli dělat kompromisy: kancelářské židle. Nesprávné sezení způsobuje mnoho problémů, proto je důležité mít židle, které pomáhají zaměstnancům správně sedět. Aktivní sedací nábytek s dobrou ergonomií může mít velký vliv na zdraví zaměstnanců - a také na jejich výkonnost.
- Důležitost jídelny. Spokojenost zaměstnanců se rozhodně zvýší, pokud je k dispozici lednice s mrazákem, mikrovlnná trouba, dobrý kávovar a lákavý nábytek, kolem kterého se mohou během přestávek zdržovat. Myslete i zde na flexibilitu a vytvořte multifunkční místnost.
- Zaměřte se na světlo. Jen málo věcí má pro naši pohodu větší význam než přístup k přirozenému světlu. Dobré světlo také přispívá k nižším nákladům na osvětlení. Přemýšlejte proto o tom, jak světlo dopadá, když disponujete prostorem. Snažte se umístit většinu pracovních míst co nejblíže oknům.
- Snižte hladinu hluku. Otevřené kancelářské prostředí se často vyznačuje vysokou hladinou hluku, kterou lze snadno odstranit pomocí stínícího systému. Výběr paravánů na pracovní stoly je cenově dostupným řešením, které kromě ochrany před nežádoucím hlukem poskytuje také určité soukromí.
- Myslete na kvalitu a záruku výrobku. Při výběru nábytku myslete dlouhodobě. Nákup u renomovaného dodavatele, který nabízí záruku na výrobek, stojí zpočátku více, ale pokud se vejde do vašeho rozpočtu, neváhejte. Investice do kvality vám ušetří budoucí problémy a z dlouhodobého hlediska je nejekonomičtější.
- Vše od stejného dodavatele. Mnoho nábytkářských firem nabízí tím lepší podmínky, čím větší je objednávka. Proto se může vyplatit nakupovat veškerý kancelářský nábytek na jednom místě. Dodavatel, který má pod kontrolou váš nákupní strop, vám také může navrhnout alternativy vybavení a výrobků, které vás samotné nenapadly.
Zútulněte kancelář
Aby kancelář nepůsobila sterilně a nudně, jsou zapotřebí také dekorace. Ty vybírejte jako poslední, až když je vše ostatní na svém místě. Většina lidí tráví na pracovišti velkou část svého času, proto je důležité kancelář také útulně vyzdobit. Ovšem mějte na paměti, abyste to s dekoracemi nepřeháněli, jde přece o firmu, která by měla působit profesionálním dojmem.Útulnost zvýší několik dekorativních obrazů. Nebojte se je seskupit na jedné stěně, abyste dosáhli co nejlepšího efektu. Pokud mají obrazy různé velikosti, obvykle vypadá nejlépe, když je zavěsíte za středovou linii. Velké obrazy obvykle nejlépe vyniknou, když jsou zarovnány u spodního okraje.
Pár zelených rostlin a měkké dekorativní osvětlení v blízkosti kávového koutku vytvoří útulnou oázu pro chvíle odpočinku. Několik dobře zvolených dekorací na správném místě má skvělý efekt. Hodně štěstí s výzdobou!
Shrnutí:
Blog poskytuje tipy, jak chytře zařídit kancelář. Výběrem jednotného nábytku se usnadní přestavba, pokud se změní potřeby. Nadčasový kvalitní nábytek znamená, že stejný interiér lze udržovat po dlouhou dobu. Využijte výhod prostor a myslete dlouhodobě. Využijte přicházejícího denního světla a pro příjemnou hladinu hluku vybavte prostory paravány.