Jak vybavit office kompaktních rozměrů? Vsaďte na vhodný kancelářský nábytek

Jak vybavit office kompaktních rozměrů

Nájmy administrativních budov jsou leckdy neúnosně vysoké a prostoru tak není nazbyt. Dostali jste za úkol efektivně a prostorově úsporně vybavit kancelář kompaktních rozměrů? Přinášíme vám několik užitečných rad.

Při zařizování malé kanceláře budete pravděpodobně bojovat s každým centimetrem. I z té nejmenší místnosti však pomocí vertikálních úložných prostorů a chytře vybraného nábytku vytvoříte příjemné pracoviště.

Výběr kancelářského stolu přizpůsobte rozměrům místnosti

Kancelářský stůl vybírejte vždy tak, aby přesně zapadl do volného prostoru. Nedaří se vám efektivně využít roh místnosti? Pak uvažujte o rohovém stole s vykrojenou deskou. Pečlivě změřte prostor mezi stěnami a vybírejte kancelářské stoly tak, aby se jich vedle sebe vešlo co nejvíc a aby nevznikala žádná hluchá, zbytečně nevyužitá místa.


Uvažujte o stolech s nastavitelnou výškou, které se dokážou přizpůsobit potřebám každého zaměstnance. Někdo u své práce raději stojí nebo dokonce chodí? Pak budou flexibilní stoly nejlepší volbou. Vybírat můžete z různých typů a rozměrů tak, aby stůl přesně odpovídal vašim prostorovým možnostem.

Kancelářské židle mohou zabírat méně prostoru, než si myslíte

Potřebovat budete i kancelářské židle. Nevybírejte zbytečně mohutná křesla, která seberou tolik vzácné místo. Jednou z možností jsou sedlové židle. Ty nabízejí značnou úsporu místa a navíc při sezení podporují správně držení těla, které vede k nižšímu napětí v ramenou a k menší zátěži kolen a boků. Výhodou je také podpora krevního oběhu a tedy lepší soustředění.


A co další kancelářský nábytek? Pokud je to možné, orientujte kancelářské skříňky a další úložné prostory směrem do výšky. Se skříněmi až ke stropu maximálně využijete místo obsazené na podlaze. Pořiďte proto raději méně vyšších kancelářských regálů či skříněk než větší množství těch nižších.


Do kompaktních kanceláří se skvěle hodí nástěnné poličky a skříňky. Proč nevyužít volný prostor nade dveřmi nebo nad pracovním stolem, pokud to materiál stěn umožňuje?

Posuvné dveře poskytnou více manévrovacího prostoru

Bojujete s nepraktickými dveřmi, které vás místem potřebným pro plné otevření připravují o vzácný prostor? Uvažujte o posuvných dveřích. Nezaberou ani kousek místa navíc. Podobný princip pomůže i v případě kancelářských skříněk. Na co pořizovat skříňky s těžkopádnými a nepraktickými dveřmi, když se k potřebným dokumentům můžete dostat jednoduchým posunutím?


Potřebujete-li na příležitostné porady či jiné události ještě několik kusů kancelářského nábytku, který ale nemáte kam trvale umístit, řešením bude skládací nábytek. Tedy skládací stoly a židle, které se dají jednoduše složit a třeba zavěsit na stěnu nebo štosovat na sebe.

Plánování kanceláře je základem úspěchu

Než začnete vybírat kancelářský nábytek, změřte pečlivě celou kancelář nebo se řiďte poskytnutými plány. Snadno pak dle popisu vyberete nábytek, který svými rozměry do omezených prostor dokonale zapadne.

Ať vám neunikne žádná důležitá novinka…

Přihlašte se k odběru našeho newsletteru a nechte si zasílat tipy na nové výrobky, zajímavé články a upozornění na speciální nabídky přímo do vašeho emailu.