Muž uklízí zboží do paletového regálu

Tipy pro efektivnější logistiku

Dobře promyšlený systém skladování zlepšuje každodenní práci skladníků a zjednodušuje manipulaci se zbožím. Díky digitálním nástrojům pro řízení skladu máte kontrolu nad tím, které zboží má nejvyšší obrat, a s pomocí těchto informací můžete efektivně plánovat strukturu zásob. Dobrá skladová logistika snižuje riziko zpoždění a chybných dodávek a přináší spokojenější zákazníky.

Řízení zásob, skladové hospodářství a logistika

Aby bylo možné plánovat nákup zboží, lze použít systém digitální kontroly zásob. Abyste vyhověli přáním zákazníků, musíte mít k dispozici správné výrobky za co nejnižší cenu v době, kdy je po nich poptávka. Optimalizací zásob můžete zvýšit jejich obrat a vyhnout se tomu, abyste zbytečně zůstali s drahými nadměrnými zásobami.

Zboží se často nakládá a vykládá, a abyste přesně věděli, co je na skladě, kolik a na jakém místě, je zapotřebí také systém řízení skladu. Hladká správa a systematické skladování jsou pro rozumnou skladovou logistiku nesmírně důležité. Na základě znalosti toku zboží skladem je třeba naplánovat vnitřní uspořádání skladových prostor. Dáváme vám naše nejlepší tipy, aby vaše skladové prostory měly co nejpříznivější podmínky.

Mějte položky s vysokou prodejností na dosah ruky

Jsou položky s vysokou a nízkou frekvencí umístěny na správném místě? Aby zaměstnanci skladu nemuseli trávit čas zbytečnou a zdlouhavou přepravou, měli by být velcí prodejci snadno přístupní, nikoli na konci místnosti. Je to jako v kuchyni: kuchyňské nože a často používané kávovary jsou na dřezu, zatímco sklenice a talíře jsou ve skříňkách a hrnec na fondue ve spíži. Při správném plánování se práce ve skladu rychle zefektivní. Každá položka na správném místě - nikde to není tak opodstatněné jako ve skladu.

Přemýšlejte dopředu o kapacitě skladu

Kdy jsou zásoby plné? Pro snadný příjem a umístění přijatého zboží na správné místo je ideální naplněnost 80-85 %. Získáte tak velký volný skladový prostor pro dočasné přestavby během zastávek. Skutečnost, že rozpětí je někdy menší, nehraje roli. Pokud se to však stane zvykem, práce se stává denně náročnější - a pak se začne prodražovat. V tomto okamžiku máte dvě možnosti: buď optimalizovat podlahovou plochu a zvýšit úložnou kapacitu pomocí dalších regálů, nebo si pořídit větší prostor.

Průběžné úpravy interiéru 

Změnilo se zboží, se kterým manipulujete? A je tato změna trvalá? Pak je čas jednat. Klíčem k efektivnímu řízení skladu je přizpůsobení vybavení samotnému zboží, což by se mělo provádět průběžně. Pokud se totiž části sortimentu zmenšily, ale zůstávají na policích přizpůsobených dřívějším větším rozměrům, skladujete mnoho vzduchu. Současně je znemožněno zvyšování skladovací kapacity. Pokud se však hloubka regálů přizpůsobí novým podmínkám, uvolní se podlahová plocha pro více regálů - a zvýší se jejich kapacita.  
 
Dalším tipem, jak lépe využít úložný prostor, je plně využít výšku stropu. Mějte však na paměti, že velmi hluboké a vysoké regály ztěžují přístup pracovníkům, kteří vybírají zboží. 

Usnadnění práce ve skladu 

Zaznamenal zákaznický servis v poslední době zvýšený počet stížností na špatně vybrané a poškozené zboží? Pak je na čase přezkoumat pracovní podmínky skladníků, kde mohou zbytečně dlouhé přepravní trasy a složité postupy vychystávání způsobit mnoho problémů. Protože když je schopnost vykonávat svou práci omezena okolnostmi, které člověk nemůže ovlivnit, často to vede ke stresu. Tento stres může snadno vést k chybám v práci, které zákazníci vnímají jako lajdáctví a nízkou kvalitu. 
 
Zaměstnanci jsou zdrojem, jehož blaho ovlivňuje celý podnik. Poskytnout jim podmínky pro dobrou práci je proto investicí do kvality i efektivity.

Nástroje pro vychystávání objednávek

Co děláte pro usnadnění práce ve skladu? Hodně záleží na pořádku a úspoře času. Prioritou číslo jedna je, aby každý výrobek měl v regálech své místo, byl jasně označený a snadno se hledal. Důležité je také mít po ruce dobře vybavené balicí stoly, které usnadňují balení. Nezapomeňte mít několik stolů, aby nikdo nemusel stát ve frontě - zbytečném zloději času. 

Vozíky a zvedací zařízení mají dvojí funkci, protože jednak zjednodušují práci, jednak zajišťují ergonomii. Dobré jsou stanoviště pro třídění odpadu na strategických místech. Použitý materiál pak putuje přímo k recyklaci bez ztráty času, přičemž se zamezí znečišťování a ucpávání dopravních koridorů.

Přečtěte si více o zvedací technice a o tom, jak správně zvedat!

Dát zákazníkům to, co chtějí 

Musíte někdy odmítat obchody, protože vaše zásoby nestíhají? Nebo se vám zdá, že aktuální dodací lhůta je tak dlouhá, že to zákazníci vzdají a přejdou jinam? Pak je třeba podniknout kroky ke zvrácení tohoto trendu a vytvořit sklad, který dokáže udržet úroveň služeb, kterou zákazníci očekávají.  
 
Ať už hledáte řešení problému, nebo vás jen zajímá, které skladové produkty jsou nejúčinnější, naši skladoví odborníci vám pomohou. Naším cílem je poskytnout vám optimální skladové řešení podle vašich potřeb a nic není příliš malé ani příliš velké, když se na nás obrátíte. Zvedněte telefon a uděláte první krok k promyšlenému řešení skladování, se kterým budou spokojeni zákazníci i zaměstnanci.

Kontaktujte nás a získejte návrh vybavení interiéru na míru

Vyplňte následující formulář a my se vám během následujících 2 pracovních dnů ozveme.
Typ organizace
Vaše zprávaPřílohy
Kliknutím na tlačítko "Odeslat" souhlasíte s Ochranou osobních údajů.

Ať vám neunikne žádná důležitá novinka…

Přihlašte se k odběru našeho newsletteru a nechte si zasílat tipy na nové výrobky, zajímavé články a upozornění na speciální nabídky přímo do vašeho emailu.
Prosím vyčkejte...