Ergonomický nábytek pro zdravější zaměstnance

Ergonomický nábytek pro zdravější zaměstnance

Existuje několik jednoduchých opatření, která mohou zabránit muskuloskeletálním poruchám způsobeným prací. Pokud zaměstnancům nabídnete možnost střídavého stání a sezení, například pomocí výškově nastavitelných pracovních stolů, a poskytnete jim adaptabilní ergonomické pracovní židle, zlepšíte tím fyzické pracovní prostředí. Střídání pohybu je jedním z nejlepších opatření. „Sedět, stát, chodit“ je dobré heslo, kterým se můžete snažit řídit během pracovního dne. Můžete také vyzkoušet alternativní typ židle, například sedlovou židli.

Možná bude také nutné upravit celé pracoviště a jeho chod. Uspořádejte prostor a vybavení tak, abyste si usnadnili práci a zkrátili docházkové vzdálenosti. Zajistěte, aby podél chodníků a dopravních cest nevznikala úzká místa. Tím se zvýší efektivita i bezpečnost.


Zvedání a přeprava jsou rizikové faktory

Cesta zboží od výrobce ke konečnému zákazníkovi zahrnuje mnoho zdvihů a přesunů. Ať už pracujete v průmyslu, velkoobchodě nebo maloobchodě, investice do ergonomického pracovního prostředí je pro vás výhodná. Ve výrobním průmyslu často dochází ke zvedání těžkých předmětů. Se správným zvedacím zařízením pro různé ruční zvedací úkony lze předejít úrazům z přetížení. Snadno ovladatelné ruční vysokozdvižné vozíky a paletové vozíky usnadňují práci a také ji zefektivňují. Pro ochranu zad používejte různé transportní vozíky i pro přemisťování lehčích předmětů.

Dbejte na to, aby zvedací zařízení bylo přizpůsobeno prostoru a typu zboží. Jednoduchá kolečka jsou vhodná pro manipulaci s lehčími břemeny na rovných plochách a pro manipulaci s dlouhými bočnicemi. Kola Bogie jsou vhodná pro manipulaci s těžšími břemeny na nerovných podlahách, ale také na rampách, prazích apod. Ruční práce s těžším zbožím výrazně usnadní robustní zvedací plošina. S výškově nastavitelnými zvedacími plošinami lze snadno optimalizovat pracovní polohu pro balení nebo montáž pro každého uživatele. Zvedací stoly lze zase použít jako vykládací stoly, pracovní stoly a pro přepravu.

 

Tvrdé průmyslové podlahy zatěžují záda, kolena a klouby

Tvrdý povrch v dílnách a skladech může při dlouhodobé práci ve stoje poškozovat záda, kolena a klouby. Nejlepší je kombinace práce vsedě, vestoje a v pohybu. Na balicí stanici nebo montážní lince je často zapotřebí mnoho momentů ve stoje, proto jsou ergonomická pracovní místa nesmírně důležitá. Přečtěte si náš článek o tom, jak lze proces balení zefektivnit pomocí dobře naplánované balicí stanice.


Další metodou, jak snížit rizika negativního vlivu práce ve stoje na zdraví, je používání pružných rohoží na pracovišti. Dobrá podložka na pracovišti uleví zádům, nohám i chodidlům. Vyberte si rohož se zúženými okraji, které těsně přiléhají k podlaze, aby se minimalizovalo riziko zakopnutí.

 

Tipy pro práci ve stoje

Podle zprávy Evropské agentury pro bezpečnost a ochranu zdraví při práci Standing at work by preventivní strategie měla zahrnovat:

  • Zajistěte vhodné ergonomické pracovní místo a podmínky prostředí, včetně vhodné židle, stoličky a pracovního místa. Pro bezpečnou a pohodlnou práci je důležité zavést nastavitelnost (pokud jde o pracovní výšku, sezení, pracovní místa, která lze používat ve stoje i vsedě atd.)

  • Organizujte práci tak, abyste omezili stání, vyvážili úkoly, které je třeba vykonávat, a poskytli příležitosti pro střídání úkolů, přestávky podle potřeby atd. Poskytněte pracovníkům dostatečnou kontrolu nad tím, jak pracují, například jim umožněte měnit způsob práce a dělat si přestávky podle potřeby. Může být vhodné stanovit maximální dobu stání.

  • Pokud se stání nelze vyhnout, zaveďte další opatření ke snížení rizik, například rohože a tlumící podložky.

  • Podporujte konzultace a aktivní účast zaměstnanců - to je důležité pro všechny aspekty strategie.

Sledování ergonomických opatření

Nezapomeňte po určité době zkontrolovat účinek opatření. Doufejme, že výsledky byly podle očekávání; pokud ne, je čas na řešení problémů. Když je problém identifikován, je třeba jej co nejdříve odstranit. Mějte na paměti, že k dosažení kompletního ergonomického pracovního prostředí je kromě ergonomicky správného nábytku nutná znalost správných pracovních poloh, technik zvedání atd. Posouzení a hodnocení rizik by se mělo provádět pravidelně.

Příjemné a produktivní pracoviště

Ve společnosti AJ Produkty jsme nadšeni vytvářením pracovního prostředí, kde jsou lidé spokojeni, a pomáháme vám najít výrobky, které zlepší ergonomickou situaci ve vaší firmě. Můžeme vám také pomoci s vybavením celého pracoviště nebo jeho části. Díky našemu širokému sortimentu můžeme společně vytvořit to nejlepší možné vybavení pro vaši firmu. AJ Produkty jsou komplexní poskytovatel služeb pro lepší pracoviště!

Máte zájem o spolupráci?

Vyplňte následující formulář a my se vám během následujících 2 pracovních dnů ozveme.
Typ organizace
Vaše zprávaPřílohy
Kliknutím na tlačítko "Odeslat" souhlasíte s Ochranou osobních údajů.

Časté dotazy

Průmyslová ergonomie je aplikace ergonomie v průmyslovém prostředí v podobě ergonomicky navržených pracovních nástrojů a nábytku.
Pracoviště přizpůsobené tak, aby nedocházelo ke zbytečnému zatěžování těla, lze označit za ergonomické. Toho lze dosáhnout pomocí vhodného osvětlení, přizpůsobitelných pracovních míst a správných zvedacích pomůcek.
Znalostí správných pracovních poloh a přístupem k ergonomicky přizpůsobenému pracovnímu prostředí lze snížit počet úrazů z přetížení a dokonce jim zcela předejít.
Investice do ergonomického vybavení může pomoci snížit počet pracovních neschopností a pracovních úrazů. Pro zaměstnavatele i zaměstnance je to přínos jak ekonomický, tak zdravotní.
Poruchy pohybového aparátu jsou poruchy tělesných struktur, jako jsou svaly, klouby, šlachy, vazy, nervy, chrupavky, kosti a místní oběhový systém. Postižený často pociťuje bolesti svalů v oblastech, jako jsou ramena, krk a kyčle, nohy, kolena a chodidla.
Existují tři hlavní typy ergonomie. Fyzická ergonomie se zabývá konstrukcí nástrojů a zařízení a úkoly při zatížení. Kognitivní ergonomie zahrnuje prezentaci a zpracování informací. Organizační ergonomie se zaměřuje na procesy uvnitř organizace.

Ať vám neunikne žádná důležitá novinka…

Přihlašte se k odběru našeho newsletteru a nechte si zasílat tipy na nové výrobky, zajímavé články a upozornění na speciální nabídky přímo do vašeho emailu.
Prosím vyčkejte...